Hvad er SEO analyse?

SEO analyse er en gennemgang af en website med henblik på søgemaskineoptimering (SEO). SEO analyse er det første trin for at kunne fastlægge i hvilke retninger det fremtidige arbejde med websiden skal foregå, med ene formål – at tiltrække besøgende, som har en interesse for indholdet af websiden, som kunne blive kunder, klienter eller partnere. Din website vil blive checket for mulige svagheder og du vil få råd og vejledning til mulige forbedringer af websiden, placering og få rettet eventuelle fejl.

 

Hvorfor er SEO analyse nødvendigt?

Svaret på dette spørgsmål hænder sammen med et andet spørgsmål: hvorfor er SEO nødvendigt på websider?

Idag er alle virksomheder interesseret I at præsentere sig selv bedst muligt – business websider skal tiltrække besøgende og generere salg. Virksomhedens annoncering og promovering af websiden er knyttet fast sammen, så for at have succes, skal din webside have øverste placering i søgeresultaterne. Et af de seneste studier har vist at en side med placering på førstepladsen på Google modtager 32.5% af klikkene og andenpladsen 17,6%, og tredjepladsen 11,4% og så videre. Og med mere end 1 milliard websider betyder dette meget.
Som et resultat, har internettet brug for værktøjer til at forbinde content (indhold) med brugerne. Søgemaskinerne tilbyder en platform for content og brugerne. Alle ressourcer på internettet er ikke spredt i vild forvirring, men er en del af et fælles system. Søgemaskinerne, så som Google, Baidu, Yahoo, Yandex og Bing bestemmer din websides placering på en "succes trappe" med anvendelse af sofistikerede algoritmer.
Enhver der søger kan få adgang til informationerne der bliver vist på din webside. Publikummet er enormt og teoretisk kan din webside altid have brugere. Og hvad sker der i virkeligheden? Når en bruger laver en søgning bliver en kæmpe antal websider rangeret af søgemaskinen. Jo højere placering du får på søgemaskinens resultatside (SERP), jo flere klik og jo mere trafik vil du få. GRATIS!!!!
At være på toppen af søgemaskinernes resultatside (SERP) er noget som mange ejere af websider drømmer om. En anden mulighed for at blive placeret på toppen af de "organiske" søgninger er at betale for søgeord, hvorefter man bliver placeret på de sponsorerede placeringer. De forskellige platforme kan med sikkerhed øge din synlighed på internettet: Google Adwords, Baidu Tuiguang og Yandex.Direct.
SEO analyse tilbyder at identificere de faktorer som berører placeringen af websiden og du kan sige de faktorer som berører trafikken til websiden. De tidligere nævnte algoritmer som søgemaskinerne anvender til at værdisætte (rank) websiden indeholder over 200 faktorer.
Vi har trukket fire områder ud, som er nødvendige for en fuld SEO analyse:

1Analyse af brugervenligheden

2Teknisk analyse

3Søge analyse

4Marketing analyse

 

Analyse af brugervenligheden

Websiders brugervenlighed afspejler sig i hvor let man kan navigere på en webside. Interfacet skal være intuitivt forståeligt og enkelt, og analysen af brugervenligheden vil afspejle dette. Standarden ISO/IEC 2001a definerer brugervenligheden som " måden et system forstås, lærers, bruges og tiltrækker brugerne under specifikke forhold". Designet af en websides navigation, præsentationen af information (content), det grafiske bruger interface (GUI) har kæmpe indflydelse på resultatet. Målene for brugervenligheden er hvorledes man kan gemme brugerens kognitive anstrengelser, ved at tilbyde produkter som er lette at forstå, at lære, at bruge, at huske og for at undgå fejl og stadig for at tilfredsstille brugeren. I forhold til e-commerce websider, kan meningen af brugervenlighed føres direkte til effektivitet: ved at stimulere salget og / eller udøve andre aktiviteter som har værdi i virksomheden.

 

Teknisk Analyse

Vigtigheden af den tekniske analyse må ikke undervurderes. Dårlige webside strukturer kan hæmme søgemaskinen og reducerer placeringen på resultatsiden (SERP). Man kan ødelægge websiden renomé og besøgende stoler ikke på en langsomt loadende webside med ødelagte links. For at identificere de tekniske problemer som begrænser søgemaskinernes hastighed bliver opbygningen, teknologi og source kode gennemgået. Den tekniske analyse implementerer mange dele, så som host serveren, indeksering, test på forskellige browsere, validering af kode, opbygning af domænenavne, sikkerhed og mange andre ting.

Google Analytics Statistik foresporgsler brugeradaerd

 

Søge analyse

Søgeanalyse er hvorledes din webside spiller sammen med de krav som er i søge algoritmerne, såvel som identifikation af hvad der måtte hæmme en højere placering af din side. Mange websider har ikke rigtig succes fordi sammenhængen i forhold til nøglesøgninger ikke er formuleret rigtigt. I denne del opsættes meta tags, nøgleord (keywords), sitemap, kvaliteten af content (indhold), reference content og andet indhold. Man skal huske på at alle søgemaskiner har samme mål: at give brugerne de mest relevante informationer på en given søgning. Søge analyser er meget vigtige. Jo bedre sammenhæng og fokus der er på en webside, jo lettere er det at få besøgende og leads.

 

Marketing analyse

Marketing analyse inkluderer annalyse af websiden i forhold til målgrupper, deres behov, konkurrent information, forbrugernes respons til forskellige promotion værktøjer der er designet til at promovere dine produkter eller services. Resultatet er ikke kun at kende din kunde, men også at kunne tilfredsstille kundens behov, for at give mere konkurrence og på samme tid øge avancen og tiltrække nye kunder. Det ultimative mål for marketing analysen er – at øge avancen ved at tiltrække flere kunden. Kender man målgruppen og dens behov, situationen og konkurrenterne kan strategien lægges for at opnå det ønskede resultat.

 

Hvad er fordelene ved SEO analyse og SEO?

Fra et marketing synspunkt giver SEO analyse mulighed for:

1Øge websidens hastighed og performance

2Implementere nøgle SEO elementer standarder

3Spotte og konvertere brugere til emner og øge konverteringen i e-commerce.

Når du har resultaterne af SEO analysen, vil du bedre kunne forstå og udnytte dine ressourcer, logikken i SEO og udviklingen. Måske vil det afklare noget af det uforklarlige, så som et pludselig fald fra en første placering eller det modsatte, fejl i søgninger på vigtige søgninger. Du vil forstå hvorfor kunder kommer til dig og forstå hvorfor de er interesseret i din side og virksomhed. Se hvor du udkonkurrerer dine konkurrenter og hvor du har flere fordele. En fuld rapport og vurdering af din webside, og rådene til forbedringer, optimering og promovering er en god start på et højere effektivitetsniveau.

 

08/17/2015